Hoe blijf je geestelijk in topconditie?

 

Positiviteit:

Denk als een optimist. Je gedachten zijn krachten. Als je positief naar ’t leven kijkt ben je meer ontspannen en zul je meer bereiken.

Beweging:

Bewegen ontspant, voert stresshormonen af en maakt gelukshormonen aan.
Naast voldoende beweging is ook rust en gezonde voeding belangrijk.
Drink voldoende water.

Vrienden:

Samen bewegen of sporten is nog leuker. Een mens is een sociaal dier en heeft contact met andere mensen nodig. Spreek af en maak tijd voor elkaar.
Samen lachen is gezond en als het een keer niet goed gaat heb je mensen om je heen om op terug te vallen.

Rust:

Gewoon even niets doen of moeten geeft je lichamelijk en geestelijk rust.
Maak tijd voor jezelf en doe dingen waar je van geniet. Van een wandeling buiten, tot een saunabezoek of een film kijken.

Doelen stellen:

Stel jezelf een doel. Wat wil je bereiken? Je dromen waarmaken geeft je energie. Ga ervoor!

Aandacht en focus:

Leef met aandacht in het hier en nu. Doe één ding tegelijk en focus je hierop. Geniet van de kleine momenten. Krakende sneeuw onder je voeten of de eerste lentezon op je gezicht.

 

 

Laat los:

Deze schitterende boom heeft al heel wat zware winters overleefd.
In de herfst laat hij zijn bladeren los, zodat hij in het voorjaar weer vol energie nieuwe blad kan vormen. Hiermee voorziet hij zichzelf van voedsel en laat hij ons genieten van zijn pracht. Op mooie zomerse dagen geeft hij ons een plekje in de schaduw.
Wat heb jij los te laten, om door te kunnen groeien?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *